Erasmus+KA2 projekto „Mokomės gyventi sveikai“ projektinė savaitė R. Stankevičiaus mokykloje

 

 intro ruduo18

Erasmus+KA2 projekto „Mokomės gyventi sveikai“ projektinė savaitė R. Stankevičiaus mokykloje

                               Rugsėjo 24-28 d. Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinėje mokykloje vyko Erasmus+ KA2 veiksmo bendrojo ugdymo mokyklų mainų partnerystės projekto „Mokomės gyventi sveikai“ projektinė savaitė. Mokėjimas gyventi sveikai susideda iš daug faktorių, tad ir kiekviena savaitės diena buvo skirta skirtingoms veikloms: aplinkosaugai, emocinei sveikatai, sportui, mitybai, socialinei sveikatai. Tokios pat dienos tik su skirtingomis veiklomis buvo organizuotos ir projekto šalyse partnerėse Turkijoje, Portugalijoje, Danijoje, Rumunijoje.

                             Projektinė savaitė prasidėjo tema „Sveika aplinka, aplinkosauga su geografijos mokytoja N. Birštoniene. Per geografijos pamokas mokiniai rinko informaciją apie gėlo vandens išteklius pasaulyje ir kūrė žemėlapį „Vandens ištekliai pasaulyje“. Taip pat mokiniai bei mokyklos darbuotojai galėjo atsinešti ir išsitirti savo gyvenamosios vietos geriamojo vandens kokybę. Kiekvienam vandens mėginiui buvo atlikti šie tyrimai: pH, bendras vandens šarmingumas, kietumas, chloro, geležies, vario, nitritų, nitratų kiekis vandenyje. Tyrimo rezultatai išties maloniai stebino. Geriamo vandens kokybė yra gera. Nebuvo viršytas nė vienas rodiklis pagal leistinas normas Šios dienos projekto tikslas - padėti mokiniams suvokti žmogaus ir gamtos vienybę, vandens svarbą bei žmogaus atsakomybę už vandens tausojimą ateinančioms kartoms.

Antroji diena buvo skirta emocinei sveikatai. Įvairių klasių mokiniai su mokytoju A. Lazausku išbandė emocinės ir protinės sveikatos stiprinimo pratimus: meditaciją, atpalaiduojančio kvėpavimo bei emocijų perteikimo ant popieriaus technikas. Didžiausią įspūdį užsiėmimai padarė pradinių klasių mokiniams, kurie nuoširdžiai pasinėrė į streso mažinimo pamokėlę. Refleksijos metu mokinių minčių, komentarų buvo įvairių, tačiau dažniausias pasitaikęs „norime dar pagydyti savo dvasią“.

                             Sportinė diena buvo skirta tradiciniams žaidimams bei jų filmavimui, ruošimuisi pristatyti šiuos žaidimus šalims partnerėms.

                             Mitybos dienos veiklos vyko su biologijos ir technologijų mokytoja R. Dijokiene. Mokiniai , dirbdami grupėse, produktų pakuotėse ieškojo, kiek cukraus yra 100 g produkto, vėliau, kiek cukraus yra visoje pakuotėje. Stende, šalia pakuočių ir juose esančio cukraus maišelių, buvo pateikti įdomūs faktai apie cukrų, t.y.: jo atsiradimo, išpopuliarėjimo istorijos, žala mūsų organizmui. Mokiniai galėjo išbandyti savo žinias spręsdami kryžiažodžius apie sveikatai palankią mitybą. Ilgosios pertraukos metu buvo galima pasimatuoti „viršsvorio“ liemenę. Ši liemenė skirta pajusti, kaip jautiesi, jei turi viršsvorio - kaip sunku lipti laiptais, daryti pritūpimus ir t.t. Šeštokai šiuo metu iš vilnos velia įvairius maisto produktų maketus, kuriuos vėliau sudėlios į mitybos piramidę.

                             Penktoji projekto diena buvo skirta socialinei sveikatai. Tai bendravimas, draugystė, pagarba, supratingumas, pagalba, pozityvas, emocinė ir psichologinė sveikata. Šią dieną anglų kalbos pamokose su mokytojomis D. Veselgiene, V. Lišauskiene vyravo pozityvi aura, kuri ir lemia pozityvų, sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą. Ant kabineto durų buvo pakabintas šūkis „Pozityvus mąstymas, pozityvi aura, pozityvus gyvenimas“. Kiekvienos klasės mokiniai, atėję į anglų kalbos pamoką, turėjo pasirašyti po šiuo šūkiu ir nuo tos minutės mąstyti tik pozityviai. Vaikai žaidė įvairius bendravimo žaidimus, kūrė draugystės ratą, piešė plakatus apie gerą draugą ir draugystę, rašė žymių žmonių ir savo mintis apie draugystę, pristatinėjo savo pomėgius.

                             Visų šių veiklų apibendrinimas bus pristatytas skaidrėse per projekto dalyvių susitikimą Turkijoje spalio 8 – 12 dienomis. Į jį vyks mūsų mokyklos mokinės E. Zajankauskaitė, K. Žukauskaitė, N.M. Banišauskaitė bei mokytojos N. Birštonienė ir O. Gluoksnytė. Mokiniai kartu su mokytojais taip pat ruošiasi šiam vizitui: kuria projekto ženkliukus, plakatus, sveikų, tinkančių mokyklai užkandžių video receptų knygą bei trijų žaidimų filmukus. Ačiū mokytojams, kurie pagelbėjo mokiniams vykdantiems šias veiklas, ir sėkmės išvykstantiems.

                 Plačiau apie projektą: http://www.lohl.eu/

                             Biologijos ir technologijų mokytoja R. Dijokienė