Edukacinė meteorologinė stotis

 

 edited intro fresh layers

Edukacinė meteorologinė stotis

15d60c29-fc29-4c7e-bd76-eb691d4b5183Rasberry Pi fondas, remiantis edukacines veiklas, susijusias su kompiuteriais ir skaitmeniniu raštingumu, kartu su Oracle kompanija 2015 metų  pavasarį  paskelbė iniciatyvą, kurios tikslas yra visame pasaulyje, tūkstantyje mokyklų, įrengti automatines orų stebėjimo stotis. Mūsų mokykla internete teikė paraišką ir gavo automatinę meteorologinę stotį (Raspberry Pi Oracle Weather Station). Laimėti tokį komplektą šansų buvo mažai, bet  vis tik   patekome tarp kitų 1000 mokyklų  visame pasaulyje.

Meteorologinį rinkinį sudaro kritulmatis, vėjarodis, ananometras (vėjo greičio matuoklis), termometras, barometras (slėgiui matuoti). Į komplektą taip pat įeina  mikroschemų  rinkiniai, paruošti orų stebėjimo stočiai. Komplektas į mokyklą gautas nesurinktas. Tad nemažas iššūkis teko mokytojui Artūrui Lazauskui surinkti, instaliuoti, konfigūruoti meteorologinės stoties rinkinį bei paruošti  naudojimui.

Šis projektas apims įvairias edukacines veiklas, įskaitant informatiką (programavimą), meteorologiją ir geografiją. Projekto tikslas – įtraukti mokytojus ir mokinius į įdomią tarpdisciplininę veiklą bei paskatinti geriau pažinti mus supančią aplinką. Šios veiklos apims programavimą, sistemos konfigūravimą, o tai padės surinkti duomenis iš automatinių matavimo prietaisų. Taip pat bus mokoma, kaip sukurti interneto svetainę, kurioje būtų rodomi realūs matavimų rezultatai bei stebėjimo duomenų sukūrimo ir kaupimo procesai stebėjimo duomenų bazėje. Tikimasi, kad tai padės išmokti daug naujų dalykų apie programavimą, duomenų bazes, vietines klimato sąlygas bei meteorologinius, fizikinius procesus, vykstančius šalia  mokyklos. Naudojantis Raspberry Pi  meteorologine stotimi, orų duomenys automatiškai  bus perduoti į kompiuterį.  Mokiniai galės sudarinėti orų prognozes, stebės orus, juos analizuos, sudarys sinoptinius žemėlapius. Taip pat jungsimės į bendrai sukurtą svetainę, kurioje bus matyti ir kitų pasaulio  mokyklų orų duomenys. Taigi nauji iššūkiai laukia mokinių ir mokytojų. O tai yra galimybė tobulėti, nestovėti vietoje  ir  į mokymosi procecą pažvelgti kitaip.  

Geografijos  vyresnioji mokytoja Nijolė Birštonienė