Vizitas Portugalijoje

 

 edited intro ruduo

Vizitas Portugalijoje

      20160215 103803 Pagal Erasmus+ bendrojo ugdymo mobilumo mokymosi tikslais projektą vasario mėn. 15-19 dienomis viešėjau Portugalijoje, Chaves Dr. Antonio Granjo vidurinėje mokykloje. Vykau dėstyti anglų kalbos vyresnėse klasėse bei susipažinti su Portugalijos mokymo sistema.

      Pradėkime nuo to, kad apie vizitą žinojo visa mokykla, nes apie mane buvo pakabinta informacija skelbimų lentoje su nuotrauka atpažinimui.

Pirmadienio tvarkaraštis man buvo ganėtinai intensyvus. Rytą mokyklos fizinio lavinimo mokytojai Pedro Mores Rodrigues bei Paulo Sena, puikiai kalbantys angliškai, aprodė mokyklą. Mokykla išsidėsčiusi šešių pastatų komplekse, keturiuose iš kurių vyksta pamokos bei laboratoriniai darbai, kitas pastatas – sporto salė bei šeštasis – užimtumo pastatas, kuriame įrengtos, pavyzdžiui, fotografijos laboratorijos (išduosiu paslaptį - toje mokykloje irgi kamštelių vajus). Mokytojai pripažino, kad šiame pastate mokinių būna retai, nes jie tiesiog neturi pakankamai laiko skirti savo pomėgiams. Pamokos mokykloje prasideda 8.20 val. ryte bei baigiasi po 18 val. su dviejų valandų pertrauka pietums.  Nustebino mokytojų kambarys su kavine, kur mokytojai pertraukų metu perka kavą bei greitus užkandžius. Kiekvienas mokytojas privalo per savaitę bent vieną valandą budėti specialioje patalpoje, kurioje gali būti atsiųstas nepaklusnus ar problemų turintis vaikas. Psichologo kabinetas šalia, daug patalpų mokytojų ir tėvų konfidencialiems pokalbiams bei susitikimams. Daug patalpų klasių vadovų bei vaikų individualiems pokalbiams. Daug dėmesio skiriama intensyviam tėvų informavimui laiškais bei skambučiais kas savaitę.

         Nuo vienuoliktos valandos turėjau vesti tris pamokas – dvi anglų kalbos mokytojos Carlos pamokas 9-ose klasėse bei profesinio mokymo klasėje pamoką apie sveikatingumą bei aktyvią fizinę veiklą mokytojo Pedro klasėje.  Šioje mokykloje, kaip ir daugumoje Portugalijos mokyklų, vidurinis lavinimas vyksta kartu su profesiniu lavinimu, kai profesijos siekiantys vaikai iki pietų turi įprastas pamokas, o po pietų – profesinio profilio pamokas. Mokiniai anglų kalbą mokytis mokykloje baigia vienuoliktoje klasėje, tada ir laiko egzaminą. Paskutinėje, dvyliktoje klasėje, nei šio dalyko egzamino, nei paties dalyko jau nebėra.

Kitą dieną vedžiau pamokas anglų kalbos mokytojos Alexandros klasėje. Pamoka šioje mokykloje trunka arba 50 min., arba pusantros valandos. Mokytojai pietų pertraukos metu, t.y. per vieną valandą, dažnai vyksta į miesto kavines bei kitas maitinimo įstaigas ir valgo iš dienos meniu, kuris vidutiniškai kainuoja apie 7 eurus. Beje, mokytojo atlyginimas „į rankas“ yra nuo 1100 iki 1300 eurų per mėnesį, į šią sumą jau įskaičiuota mokytojo maistpinigiai -  po 4 eurus už darbo dieną. Vidutiniškai vienam mokytojui pietums valstybė sumoka virš šimto eurų.

        Trečiadienį vedžiau pamokas Cristinos mokiniams, kurie sakė pirmą kartą turintys svečią iš užsienio, todėl klausimai pylėsi lyg iš gausybės rago.  Kadangi patraukliai pristatinėjau mūsų šalį bei kviečiau apsilankyti pas mus, visi noriai sutiko aplankyti Lietuvą ir dar kuo greičiau. Taigi, jei sutiksite portugalų mokinių mūsų mokykloje, mieste ar šalyje, kviečiu būti svetingais, kokie jie buvo man J.

       Ketvirtadienį teko aplankyti pirmąją Portugalijos sostinę Guimarães, lietuviškai – Gimaranšą – ir grožėtis vaizdais nuo kalno viršūnėje įsikūrusios šventovės. Akmenų, didumo sulig geru namu, uolos vertė aikčioti. Todėl turėdami šitiek medžiagos statyboms, portugalai visas savo šventyklas, katedras bei bažnyčias statė būtent iš akmens. Dideli keturkampiai akmeniniai blokai atstoja jiems plytas. O keramika papuošti pastatai suteikia portugališkiems statiniams originalumo.

         Penktadienį į savo pamokas pasikvietė anglų kalbos mokytojas Miguel, kuris žavi puikia anglų kalba (kaip ir visų anglų kalbos mokytojų) bei patrauklia asmenybe, nuoširdumu. Jo puikiai paruošti mokiniai paneigė mitą, kad Portugalijoje žmonės prastai kalba angliškai. Puikia anglų kalba mokiniai atliko užduotis, išsisukinėjo įvairiose situacijose ir žingeidžiai klausėsi faktų apie Lietuvą.

       Dar noriu paminėti jų elektroninį dienyną: jis skirtingas nuo mūsų tuo, kad kiekvieno mokinio nuotrauka su jo pavarde puikuojasi tik atsidarius kiekvienos klasės dienyną, todėl vizualinis mokinių pažinimas įmanomas dar prieš susitinkant su jais akis į akį. Kitų niuansų nesugebėjau suprasti, nes dienynas portugalų kalba L.

      Taigi maloni mokyklos bendruomenė, svetinga šalis ir puikūs žmonės šį kartą priėmė Erasmus+ mobilumo projekto dalyvę Odetą iš Lietuvos J.

           Marijampolės R. Stankevičiaus pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja,

           projekto koordinatorė Odeta Grušelionienė