Inovatyvių technologijų naudojimas geografijos pamokose

 

 intro ruduo19

Inovatyvių technologijų naudojimas geografijos pamokose

                                               Mokytojo misija – paimti ranką, atverti protą, paliesti širdį, formuoti ateitį.

Šiuolaikinis mokytojas turi būti tikras ekspertas. Jo kompetencija yra ne tik dėstomų dalykų žinios, bet ir gebėjimas tas žinias perteikti, nuolatinis keitimasis, augimas ir tobulėjimas. Dabartiniai mokiniai apie vaizdo techniką, informacines technologijas išmano daug. Todėl šiandien pamokoje jau nebeužtenka vien vadovėlio ir sąsiuvinio. Mokytojas turi nuolat atsinaujinti, keisti savo darbo stilių, taip pat įvairinti ir mokymosi metodus. Pamokoje tradicinį mokymą turėtų keisti nauji ugdymo metodai, skatinantys dirbti kūrybiškai ir žaismingai.

Dirbame su šiuolaikiniais vaikais, kurie dar vadinami technologijų pasaulio čiabuviais, būtina kalbėti jų kalba. Kiekvieno mokinio rankose dabar yra išmanieji telefonai, kurie dažnai naudojami žaidimams žaisti. Turbūt esate girdėję apie QR kodus – „juodi kvadračiukai“, kuriuos įmonės naudoja jau daug metų. Tereikia nuskenuoti kodą naudojant išmanųjį telefoną ir programa nukreips į internetinę svetainę arba straipsnį.

Skubėdama išnaudoti gražų rudeninį orą, kartu su bibliotekos darbuotoja Laima Vaičiūniene vedžiau pamokas lauke. Mokyklos teritorijoje buvo sukabinti kodai. Geografijos pamokų metu mokinai ieškojo šių kodų ir juos skanavo: rasdavo klausimą ir nuorodą į galimą atsakymą internete. Mokiniai dirbo grupėse ir patys pasidalino pareigomis, kuris skanuos, kuris ieškos atsakymų internete, o kuris užrašinės atsakymus. Greitesni ieškojo paslėptų kodų. Pirmieji surinkę atsakymus buvo apdovanoti papildomu balu. Su malonumu stebėjau bėgiojančius po mokyklos teritoriją vaikus, kurie su užsidegimu atliko pateiktas užduotis.

Jau antri metai mokiniai gali dalyvauti geografiniame konkurse ir gauti papildomus įvertinimus. Ant geografijos kabineto durų pakabinu geografinį klausimą su paveikslėliu. Mokiniai turi surasti teisingą atsakymą internete. Dažnai jiems tai būna iššūkis, nes teisingai pateikti užklausą internete nėra lengva, o ir atsakymas tada būna klaidingas. Šiais metai prie klausimo pridėjau ir QR kodą, kuris nukreipia mokinius į internetinę paiešką. Pastebiu, kad savo mobiliuosius telefonus mokiai pertraukų metu dabar panaudoja informacijai surastai, nes klausimas pakabintas prie geografijos kabineto. Todėl dažnai girdžiu diskusijas už durų, kai pateikiu naują klausimą. Tas šurmulys man yra malonus, nes jie kalbasi, diskutuoja, ieško teisingo atsakymo.

Esu dėkinga ir mokyklos administracijai, kad kabinete turiu Smart lentą ir naudoju savo pamokose. Teko ir man mokytis dirbti su naujomis technologijomis, naujomis programomis. Bet iššūkių aš nebijau. Darbas su Smart lenta leidžia visą dėmesį skirti mokiniui, suteikia galimybę jam aktyviai mokytis, skatina mokymosi motyvaciją.Mokiniai geriau įsimena medžiagą ne tik todėl, kad ši technologija yra nauja ir įdomi, bet ir todėl, kad joje pateikiama medžiaga yra aiški, vaizdinga.

Geografijos vyresnioji mokytoja Nijolė Birštonienė